18 Kasım 2013 Pazartesi

Eğitim Psikolojisi

• Eğitim ortamlarını etkili biçimde düzenlemeyi amaçlar
• Uygulamalı bir bilim dalıdır
• Psikolojinin   bulgularını   eğitim   ortamlarında kullanır.







Eğitim psikolojisinin çalışmaları yedi temel alanı kapsamaktadır;

1. Gelişim
2. Öğrenme
3. Öğretme
4. Güdüleme
5. Değerlendirme
6. Kavramların gelişimi
7. Problem çözmeyi öğrenme

Problem çözme; en geniş anlamıyla sınamayı (denemeyi) öğrenmedir.
Gelişim psikolojisi, bireylerin hayatları boyunca geçirdikleri  her türlü  değişim ve bireyler arasmdaki gelişimsel farklılıkları inceleyen bilimdir.

Gelişim psikolojisi;
• Öğretmene, gelişim süreçleri hakkında bilgi verir
• Davranışlarda   meydana  gelen  değişiklikleri inceler
• İnsan davranışlarındaki biyolojik değişiklikleri inceler
• Tüm gelişim süreçlerini içine alır.

Öğretmenler öğrencilerinin değişik yaş dönemlerinde değişim gelişim özellikleri sergilediklerini bilmeli ona göre eğitim ortamları oluşturmalıdır. Her yaş döneminin gelişim özelliği birbirinden farklıdır. Aynı zamanda aynı yaş grubundaki bireylerin gelişimlerinde de bireysel farklılıklar görülebilmektedir. Öğrencilerin okul başarılarını etkileyen birçok gelişim boyutu vardır. Eğer bir kişi, çocuklaıı yetişkinlerin küçültülmüş bir modeli olarak görüyorsa gelişim psikolojisi hakkında çok az bilgisinin olduğu ileri sürülebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder